ZAZIMOVÁNÍ KOLA - 30% SLEVA NA SERVIS.

O tom že je třeba zazimovat chatu, na zimu vypustit vodu z potrubí v nevytápěné chalupě, vyčistit a nakonzervovat sekačku, křovinořez nebo motorku asi nikdo nepochybuje, tedy pokud počítá s tím že bude tyto věci používat i na jaře. Ale napadlo vás že totéž platí pro kolo? Pokud jej odložíte v tom stavu v jakém zůstalo po poslední podzimní vyjížďce, můžete být na jaře nepříjemně překvapeni. Voda a bláto dokáží z rozebiratelných spojů učinit pevné, volně se otáčející ložiska se neotáčejí nebo jen s velkým odporem, tahy řazení jsou zatuhlé, pístky koutoučových brzd přidřené, z odpružené vidlice se stala pevná, rezavý řetěz má zatuhlé články, atd.

To nejmenší co můžete pro kolo udělat je jeho očistění. To co v žádném případě nelze doporučit je mytí tlakovou vodou, která může následně nenávratně poškodit ložiska, brzdy, vidlice...Pracnější ale mnohem šetrnější je kolo omýt houbičkou a následně osušit čistým hadrem.

Dalším krokem je kontrola  celkového stavu kola a případná údržba středů a nábojů kol (demontáž, čistění, mazání), kontrola a seřízení brzd, řazení a v případě potřeby výměna opotřebených nebo poškozených částí, kontrola a  servis odružených vidlic a tlumičů (většina výrobců doporučuje minimálně jednou do roka měnit olej a těsnění ), ložisek a čepů zadní stavby u celoodpružených kol, kontrola a případná výměna řetězu, pastorků či převodníků, případně další nezbytné nezbytné úkony.

Ideální je samozřejmě udržovat kolo svépomocí, protože jen majitel ví v jakém stavu kolo je a jakou údržbu potřebuje, nicméně současná velotechnika vyžaduje v mnoha případech nejen specielní nářadí a přípravky ale i proškolený personál a čas. Pokud se vám něčeho z toho nedostává je lepší se svěřit do péče odborného servisu. Zastavte se v současné době poskytujeme 30% slevu na servis.


Author Merida Haro KOSTKA – český výrobce koloběžek GIANT